Menü Bezárás

5 alapvető online marketing stratégia

Amikor online marketing tervet készítesz, annak tartalmaznia kell, pontosan milyen online marketing stratégiát szeretnél bevetni vállalkozásod céljainak elérése érdekében.

Oly sok az online eszköz és egyre újabb és újabb online marketing stratégiák jönnek divatba. Mindig van egy újabb felület, amiről azt mondják, ez most a leghatékonyabb. Persze, érdemes időnként új eszközöket is kipróbálni és lépést kell tartani az újdonságokkal. Van azonban néhány időtálló stratégia, amire mindenképp szükséged lesz, hogy felvirágoztasd vállalkozásod és betonbiztos alapokon álljon online marketing tevékenységed. Nézzük meg ezeket az online marketing stratégiákat

online marketing tervezés elemei

1. Online marketing stratégia: SEO azaz keresőoptimalizálás

A keresőoptimalizálás célja, hogy egy weboldal minél jobb pozícióba kerüljön a keresőben, vagyis láthatóbbá váljon azoknak az embereknek a számára, akik a weboldalon található termékek, szolgáltatások iránt érdeklődnek. Az organikus találatok közötti helyezés nagyban függ az oldal technikai szerkezetétől és a tartalomgyártási stratégiától.

4 fő területet különítünk el:

1. kulcsszókutatás
Mindenekelőtt azt kell tudnod, pontosan mire keresnek az emberek amikor a témakörödön belül kutakodnak.

A kulcsszókutatás segít neked megtalálni azokat a kifejezéseket, témákat, amikre az emberek kíváncsiak. Egy 100%-os piackutatás is ez egyben. A keresési lekérdezésből azt is leszűrheted, milyen kifejezésekre érdemes tartalmat készítened és mikre nem.

2. On-page SEO
Ahogy a neve is utal rá, a weboldal tartalmának és a HTML elemeinek optimalizálása vonatkozik ide. Amikor valamilyen tartalmat készítesz a weboldaladra, biztosan azt szeretnéd, hogy a lehető legjobb helyezést érje el a keresőben. Ehhez a kiszemelt kulcsszavadat kell elhelyezned az oldal URL-jében, a meta leírásban, az oldal címében, néhány alcímben (H2 címsorban) és néhányszor a szövegben.

3. Off-page SEO
Az off-page SEO pedig az oldalon kívülre eső optimalizálást foglalja magába. Ide tartozik a linképítés, amikor más oldalakról hivatkoznak az oldalunkra. De az is off-page keresőoptimalizálásnak számít, amikor a közösségi médiában teszel közzé tartalmakat, hivatkozásokat a weboldaladra vonatkozóan.

4. Technikai SEO
A technikai SEO azokat a nem-tartalommal kapcsolatos technikákat jelenti, amelyek megkönnyítik a keresőmotorok számára egy-egy weboldal feltérképezését és indexelését.

Itt tehát a weboldal technikai részletei kerülnek fókuszba. Például, hogy mennyire gyors az oldal betöltődése, mennyire jó a felhasználói élmény és mennyire mobil barát az oldal.

Fontos észben tartani, hogy ez az online marketing stratégia nem hoz azonnali eredményeket, sokszor néhány hónapba is beletelik, míg látható eredmények jönnek. Hosszú távon viszont megtérül a befektetett idő.

blog írás

2. Online marketing stratégia: BLOG

Egy blog több okból is hasznos. Túl azon, hogy a kulcsszókutatáskor talált kulcsszavakat következetesen felhasználhatod és ezzel támogathatod a keresőoptimalizálási folyamatot, egy blogban adhatsz információkat is tevékenységed minden részterületéről.

Az emberek elsősorban információkért mennek fel az internetre és nem feltétlenül akarnak azonnal vásárolni. Először körbejárják mi lehet a megoldás problémáikra és aztán jutnak csak el a vásárlási döntéshez.

Ily módon nagy mennyiségben tudsz eljutni a célközönségedhez, akiknek alkalmuk lesz jobban megismerni téged, mint szakembert. Egy hosszú távú értékesítési kapcsolat a bizalom elnyerésével kezdődik és a blog egy nagyszerű módja, hogy ezt kialakítsd..

3. Online marketing stratégia: KÖZÖSSÉGI MÉDIA

Manapság a közösségi média marketing egy jól ismert online marketing stratégia. Bár ez nem egy gazdagodj-meg-gyorsan eszköz, ahogy azt sokan próbálják elhitetni veled, kiváló lehetőséget nyújt a jelenlegi közönségünkkel való kommunikációra.

A vizualitás és a kommunikáció nem elég a márkád, vállalkozásod növekedéséhez. El kell érned, hogy a követőid megosszák tartalmaidat minél szélesebb körökben. De hogy veszed rá erre a követőidet? Tartalommal! Nagyon, nagyon jó tartalommal!

Nem kell, hogy minden közösségi oldalon aktívan jelen legyél. Válaszd ki azokat a csatornákat, ahol a célközönséged nagyobb számban jelen van és ott publikálj rendszeresen.

A közösségi média egyben egy jó ügyfélszolgálati eszköz is, hiszen itt beszélgetni is tudsz vásárlóiddal, ügyfeleiddel és persze ők is beszélgethetnek egymással. Ily módon rengeteg információt szerezhetsz az ügyfél-elégedettségről, mik az esetleges hiányosságok a szolgáltatásodban és mi az amit szeretnek. Könnyen segítségükre lehetsz, megkímélve vállalkozásod a negatív sajtótól.

4. Online marketing stratégia: EMAIL MARKETING

Az email marketing egy szuper hatékony online marketing stratégiai eszköz, mert ez egy közvetlen kommunikációs csatorna vállalkozásod és meglévő ill. lehetséges vásárlóid között. Ráadásul ez egy olyan csatorna, ami kizárólag a te kezedben van.

Hírlevél küldés

Ehhez először készítened kell egy ingyenes csali anyagot, ami valamilyen hasznos tartalommal bír az érdeklődő számára. Ez lehet egy e-book, egy videós mini tréning, email tanfolyam, egy sablon. Fontos, hogy tényleg adj valamilyen értéket a termékeddel, szolgáltatásoddal kapcsolatosan. Cserébe pedig csak az email címüket kéred el.

Az így felépített email listán könnyebben elérheted az embereket. Nem csak az értékesítéseidet növelheted, de a márkáddal való elköteleződést is erősítheted ha minőségi tartalmakat küldesz.

5. Online marketing stratégia: TARTALOMMARKETING

A tartalommarketing az internet gerince. Ha belegondolsz, szinte minden, amit az interneten látsz, az valamilyen tartalom. Változatos formái vannak: cikkek, videók, infografikák, letölthető anyagok. Ez az egyik legfontosabb online marketing stratégia, mert sok másik stratégia alapját adja.

Sokoldalúságának köszönhetően sokféle célt érhetünk el eszközeivel, s ennek megfelelően választhatjuk meg a tartalom formáit. Pl. ha feliratkozókat szeretnél gyűjteni használhatsz e-bookot vagy letölthető sablonokat, ha a weboldalad látogatottságának növelése a cél, a blogcikkek segíthetnek ebben. A videók az ügyfélszerzésben is segíthetnek.

Két alapvető oka, miért hasznos a tartalommarketing minden vállalkozásnak:

  • A tartalmakkal oktathatod potenciális ügyfeleidet. Megmutathatod nekik, hogyan segíthetsz a problémáik megoldásában. Végtére is miért fizetne valaki egy olyan dologért, amiről nem tudja mire jó és hogyan lesz az számára hasznos?
  • Lehetőséged lesz ismertséget szerezni a szakterületeden, bizonyíthatod hozzáértésed, így az érdeklődők könnyebben válhatnak vásárlóiddá.

A cikket olvasva észrevehetted, hogy van egy közös ezekben az online marketing stratégiákban: együtt alkotnak egy igazán ütős csapatot. Külön-külön is elkezdheted alkalmazni őket, de rá fogsz jönni, hogy ezek a stratégiák bizonyos pontokon összekapcsolódnak majd és egymást is támogathatják. Ha együtt alkalmazod őket, hamarabb elérheted online marketing céljaidat és biztos alapokra helyezheted értékesítési tevékenységed támogatását.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük